2014, PART #1

CATEGORY | Daily
2015-02-03

Här kommer äntligen del #1 i min summering av 2014. Insåg att de blev ofantligt mycket mer bilder än vad jag trodde att det skulle bli så jag får dela upp det! Läs och njut av min återblick på året som gått.

Redan i slutet av 2013 in på 2014 fick jag ett enormt intresse för inredning och design. Jag bestämde mig för att möblera om mitt rum. Inte allt för oväntat och mycket skoj! Man hittar ju saker när man röjer som man istället väljer att 'leka' med majoriteten utav städningen sen somnar man i en hög av skrot...
Såhär kan det se ut när man får för sig att blåsa ut hela rummet.

Kort därefter fyllde man år och då blir det ju middag med fina människor och jag lyckades faktiskt denna gången att inte servera paj och pannacotta som jag tydligen gjort till en trend vid detta laget. Bra bjudmat är min ursäkt!
Jag fick fantastiska presenter, när ni är klara med detta inlägget kommer ni att märka att äta kan vara en utav de saker jag gör mest. I F*CKING LOVE FOOD.
Helgen därpå kom lite släkt över för oxfilé och potatisgratäng.
I min månad fyller ju även min person år. Grattis till henne spenderades på ett fik med nytt tillskott, hennes nya lilla valp! *Varning bilden kan ge diabetes.*!!!
Jag började gymma och och med spegelsal kommer 'gym-selfies', skäms jag? - Nej, åh ljuva bekräftelse när alla i ens närhet gillar.
Med träning kommer nyttig mat. Recept kan ni hitta under kategorin: Not hungry, but bored - therefor I shall eat.
När husse och matte var iväg och jobba samt skolade så satt morbror Felix barnvakt åt den lilla skitungen. Ibland var även hela flocken djur med och myste (Zelda och Biggie the birdz).
Sen blev det vår (värmebölja i April), då solar Felix naken i trädgården.
När man inte kunde sola naken i trädgården så blev det censurerat i parken med lillskiten i väntan på matte.
På en rastlös sommarkväll så busade jag och min person till det och gick på två biofilmer.
Att vara barnvakt på sommaren är varmt och utmattande, så ibland blev det middagslur med hela flocken.
En ledig dag i veckan kom en kär bästis på besök efter att ha tagit ut tandställningen. Då, som i vanlig ordning, lagade vi brunch tillsammans och bara myste.
Vissa lediga sommardagar så gick personen och jag på stan, vi fikade och sen på kvällen blev det hamburgare och fotboll.
Är man sedan bakis kan man ligga på stranden och bara göra precis vad fan man vill.
Inom sin tid så tog även min kära kusin studenten, grattis!
En del studentfirande slutade med att mobilen fylldes av random selfies på gamla klasskamrater.
I goda vänners sällskap så äter man gott i solsken i Helsingborgs hamn.
Efter middag ute så tar man en spontanare i en sommarnatt och släpper alla hämningar.
Grattis till mina fantastiska föräldrar som firade 25 årig bröllopsdag. Då ska man ta med skumpa till stranden och äta ute.
Och visst är äta ute lyxigt, jag menar, kolla på det?!
Ska man äta lyxig middag ska man väl även äta lyxig lunch. Holy Greens vet precis vad fräsch sallad är för något.
I Sverige firar man något som kallas midsommar. Då grillar man, samlar gott sällskap och dansar runt en gigantisk stång man kör ner i marken och pyntar med blommor... need I say more? Crazy Stupid Love People!
Midsommar = 
Mer mat utan anledning.
Ännu mer mat utan anledning.
Man ska inte skämma bort sig bara vid julafton utan även också mitt i sommaren. All shopping eventually turns into shoe-shopping.
Mer hänsynslösa 'gym-selfies'. Stal även Carolas fläkt.

När halva sommaren hade gått var det äntligen dags för lite resande. Bila ner till Frankrike någon?

Hela resan dit ner var mulen och regnig men vad gör det när man kan äta ute varje kväll?!

Semester utomlands betyder att man antagligen ska gå i badbyxor... jag måste då som vanligt köra raka motsatsen och göra som ekorrarna ovan.

Detta var en hylla av 300 i det enorma köpcentrumet nära den lilla fiskebyn vi bodde i. Vi snackar inte 300 hyllor totalt utan enbart godis. Jag var även här hänsynslös, inte med 'selfies' utan med inhandling av diabetes i fin förpackning.

När man bilar stannar man inte på ett ställe, klart vi skulle köra igenom halva Frankrike, varför inte?

Frankrike = med italiensk råbiff, eller? Hur som helst levde jag på råbiff hela semestern, rawfood diet + pommes någon?

Vi besökte sagoslott med fantastiska trädgårdar med fantastiska installationer.
Ännu ännu mer mat, självklart råbiff...
När vi anländer till målet i form av Saint-Jean-de-Luz vid sydvästkusten så möts vi av denna solnedgång. Magiskt.

Vi bodde på tredje våningen mitt på shoppingstråket ovanför La Maison Du Bijou Basque. En ultra charmig lägenhet med egen takterass.

Här promenerade man dagligen i badbyxor på väg till stranden.

Vid havet mår man bra när det är 35 grader och sol.
Promenerar man längst stranden kommer man tillslut ut till en liten fyr då kan man se den lilla fiskebyn i helhet.


Ännu ännu ännu mer mat utan anledning.

Kan man ta 'gym-selfies', kan man ta 'vacay-beach-selfies'.
På kvällarna tömdes stranden för en middag ute, innan middagen får man självklart ta ett kvällsdopp.

Efter kvällsdoppet tar man en promenad på festivalen som hölls under hela vår vistelse. Vill säga att den hölls i min ära men jag vet inte om det kan bli lite för ego...?

Bor man nära Spanien kan man åka över till Bilbao och gå på fantastiska Guggenheim.

I Spanien äter man tapaz. Är man lycklig?! JA?!


På vägen hem bjuds man av fantastiskt ljus och fantastiska vyer.


När man kommer hem tar man självklart ännu ett kvällsdopp.

För en gångs skull så laga min kära far mat. Det blev moules marinières.

I den lilla fiskebyn fanns där godisbutiker som hade tunnor med godis. Behövligt vid detta laget?! NEJ?!

För att jag inte skulle äta ihjäl mig på mat och godis gick jag på shoppingrunda och spenderade pengar på produkter istället.

Ännu ännu ännu ännu mer mat utan anledning.

Regnet kom tillbaka i slutet av semestern.

I denna lilla restaurang brukade impressionister som Claude Monet festa till det med gott sällskap.

Självklart var vi tvungna till att äta där.

Monet hade ju en fantastisk trädgård med ett fantastiskt hus.
Vissa av hans verk kunde man skåda inuti huset.

Sedan efter att ha åkt bil en hel dag och en hel natt så var man hemma i sin underbara säng igen. Nog aldrig sovit så länge och så gott... fortsättning följer...

© Alla bilderna (förutom ekorrarna) i detta inlägg är tagna av mig. Jag har använt mig av en Canon EOS 600D samt en iPhone 5.

THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: