My tuna brings not a single fuck to the yard

CATEGORY | Not hungry, but bored - therefor I shall eat
2013-08-31

Eftersom jag legat sjuk nu de senaste dagarna och inte riktigt kunnat få i mig mat regelbundet eller rättare sagt, ingenting alls så bestämde jag igår att jag skulle göra en lite fredagsrätt till mig själv. Notera att jag fick göra det ensam med feber då familjen gav upp, evakuera huset och satte mig i karantän här. Tacksam för hjälpen, tack! Tur att detta är en snabb och enkel rätt, hade väl dött på kuppen annars.
 
Här kommer recept och hur man tillagar min tonfisk i grädde. Detta är min paradrätt då jag själv älskar den och predikar om den till precis alla i min närhet. I regret nothing.
 
2 personer - 1-2 portioner
lök (gul/röd/silver, alla funkar)
2 burkar tonfisk (i vatten, mycket viktig detalj!)
5 dl grädde
1-2 avokado
120-140 g pasta
Finhackad Persilja
Salt & Peppar
Margarin
 
Notes: Om du är en person räcker det med en halv lök, 1 burk tonfisk, 3 dl grädde, 60-70 g pasta och 1 avokado. Ska du vara nyttig använd matlagningsgrädde eller dylikt.
 
1. Smält en stor klick smör (allt är gott med mycket smör) i en djup stekpanna. Finhacka löken och stek den på medeltemperatur så att den blir mjuk (inte brun!).
 
2. Öppna tonfisk burkarna och häll i tonfisken tillsammans med vattnet. Hacka tonfisken till små bitar i pannan med en spade, rör om. Sätt på ett lock (om du inte har lock till pannan, ta bakplåtspapper och lägg över) och låt fisken mysa med löken en stund. Gör pastan så länge.
 
3. Är du ett kontrollfreak som jag så har du redan kokat och saltat lite vatten till pastan. Ta en pastasort som du tycker passar, sänk ner dina offer i grytan, sänk värmen så det småkokar lite och sätt timern på 8-9 min.
 
4. Ta av locket på pannan och häll i grädden. Salta och peppra lite, rör om. Om det kokar hejvilt så sänk värmen, rör om, sätt på locket igen och låt de mysa lite till. Rör om med jämna mellanrum.
 
5. Kolla till pastan, rör om så den inte kokar fast i bottnen. Skär upp din avokado. När timern gallskriker, stäng av plattan till fisken, rör ner lite (i mitt fall, Findus frysta finhackade) Persilja och gör sedan din pastaritual.
 
Servera detta i två djupa tallrikar, sitt naken med din favoritfilm/serie, i sällskap av ett djur eller din partner och njut av en enkel vardgasmiddag eller i mitt fall fredagsmiddag. Gillar du inte tonfisk. Synd för dig. Det är snorgott och fiskfanet innehåller mycket protein. Your loss, liksom. Hoppas det smakar!

THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: