Svårt med det enkla

CATEGORY | Daily
2014-08-12

Kommande planer närmar sig med stormsteg och jag har behövt rannsaka mig själv riktigt ordentligt på sistone. Det har inte varit lätt, för mycket av den aktiviteten resulterar i att man vill krypa ur sitt eget skinn lite halvt. Det är i och för sig bra, man behöver vårstäda skallen med.

Göteborg kommer bli en nystart för mig - Vem vill jag vara? Vad vill jag vara? Vet folk om vem jag är? Vem kommer jag välja att vara? - Jag har ingen fucking aning.
Resan jag är i nu är en berg- och dalbana av känslor och jag är ärligt talat utmattad. Nya kapitel är svåra att skriva. Mental bergsklättring.

Jag har fått både positiv och konstruktiv kritik. Båda är mer än uppskattat, det får en att växa. Ärlighet varar längst. Sanningen är tuff men bra att höra, automatiskt ifrågasätter man sig själv. Man får kanske val att göra, förhoppningsvis växer man av båda.

Jag har alltid blivit kritiserad för att vara för mycket människa och det är jag. Det står jag för. Inte alltid till min fördel, ärligt talat har det slagit knäskålarna av mig flera gånger… dock står jag fortfarande på benen. Lite halvt ostadig och inte säker på om jag gör mig själv rättvisa.
Men varför ska jag förstöra mig själv för att få bekräftelse från människor som väljer att inte förstå mig samt vägrar möta mig halvvägs?
Jag kommer nog alltid att vara mycket människa, en egenskap som aldrig kommer försvinna (på gott och ont) men något jag kommer få arbeta på (även det på gott och ont). Alldeles för ärlig och alldeles för mycket.

Något gott jag har fått ut av min egenskap är andra egenskaper som lättsamhet, förståelse och tålamod. Tacksamt i många scenarion. Lättsamheten kan dock ifrågasättas av min analytiska förmåga. Ibland är saker inte alls vad man gör dem till. Ibland är saker bara kort och gott vad de faktiskt är. Man svårar till det enkla, helt enkelt. Jag måste lära mig att stanna upp, borsta av axeln och andas.

Jag har sovit oroligt ett tag nu, måste vara stress och eftereffekter från rannsakningen. Hoppas jag sover något i natt. Imorgon kommer jag sitta på en buss till Göteborg kl. 07.15, intervju på Teleperformance kl. 13.00. Ni vet vad ni ska göra, håll tummarna för mig, jag ska ge allt jag har och lite till.

Sov gott.


THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.
Posted by - THE REVOLT

Intressant inlägg! Ibland kan det vara skönt att släppa alla funderingar om vem/vad man vill vara o bara låta det ske. Liksom bara vara det man blir!^^

Svar: Tack! Det lät som en fantastisk idé. Den ska jag ta till mig! Tack! Och det är väl det som är bäst? Det tror jag i alla fall!
Lelix

2014-08-12 | 00:48:03
Website: http://TheRevolt.blogg.se

Woow, vilket grymt bra inlägg!! Människors egenskaper kan vara på gott och ont, hela tiden. Men vi är fina på vårt eget sätt. :)

Svar: Tackar! Sannerligen!
Lelix

2014-08-22 | 09:24:53
Website: http://musicismyboyfriend.blogg.se

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: