Påsk

CATEGORY | Daily
2013-03-31

I onsdags träffa jag Amanda som jag inte sett på skitläng. Behövde lite 'bestie-time'. Vet dock inte om det är en bra idé att spendera 300kr på snacks för att Amanda och jag hade en 'såndär dag' med ett 'ätbart sug'.

(En 'såndär dag' innebär soffa. Massa skit man kan stoppa i sig som smakar gudomligt men sätter sig på alla fel ställen. Snacka skit om allt och alla. Kolla film. Kollar mer film. Kolla lite mer film. Spela lite dator. Somna. Vakna av Amanda vill äta frukost i form av gårdagens chips och dipp, toast och juice. Kolla på Brave och typ dra ut på hela dagen.).

I torsdags var jag ensam hemma med syrran så jag laga Carbonara, drack champagne och kolla serier. Helt ensam. Patetisk_kille_93. Äsch. Det var skönt med lite lugn och ro.

I fredags kom farmor och farfar över. Pappa gjorde straffbart god lax med sparris, potatis och gräslökssås. Jag klagar inte. Verkligen inte. Man kan äta den goda skiten utan dåligt samvete med! Efter middagen stack jag ut med Fröken Tamm och gjorde stan osäker. Vi kom hem vid halv 5, åt snabbnudlar, prata om spöken och myste i hennes underbara stora säng i hennes underbara lägenhet. Måste fota lite när jag är där nästa gång!

Och nu ligger jag här igen. Ensam med mina serier. En del av mig säger att jag kanske borde ta och skaffa mig en partner som jag kan dela hemligheter, ambitioner, drömmar, tankar, åsikter, sorger, lycka, brister och egenskaper med. Men en del av mig säger att jag inte vill ha ansvar för någon annan och dess känslor. Inte heller att jag ska göra mig så sårbara som jag varit innan. Det slutar bara illa. Kanske bäst att jag inte involverar mig i något utöver vänskap..? Va tror och tycker ni? Har ni ferästen haft en bra påskhelg?

THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.
Posted by - Maria

VARFÖR HR VARENDA JÄVEL JORDGUBBAR!? Ge mig en plz? :D

Svar: Haha. Jadu, kostade 20kr för ett paket på Coop! :)
Lelix

2013-04-04 | 23:48:30
Website: http://sweetliria.blogg.se

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: