Tuna still doesn't bring anyone to my yard

CATEGORY | Not hungry, but bored - therefor I shall eat
2013-09-09

Förr förra veckan bestod ju av 90% sängliggandes och 10% Diablo 3. Efter att ha befunnit mig horisontellt läge i 4 dagar så chansade jag, på måndagen, med en fysisk övning i form av Zumba. Kände mig som 50 år, flåsade även som om jag var det. Jag uthärda i alla fall nästan ett helt pass. Sista 5 min gav jag upp!
 
För att fylla på med protein nu under förra veckan har jag tänkt lite på vad jag stoppat i mig. Kan säga att majoriteten av det jag förtärt är tonfisk, banan och avokado. Gott och nyttigt. Här kommer ett litet recept på ett bra mellanmål som har hög proteinhalt och massa annat nyttigt skit som jag hade kunnat skriva ner men som kommer ta evigheter att läsa!
 
1 person - 1 portion
1 mozarella
1 burk tonfisk
1 banan
1 avokado
Wasabi
Salt
Majonnäs
 
1. Hacka mozarellan och avokadon och lägg upp det på ett fat. Klicka ut lite wasabi här och var på avokadon, salta efter smak.
 
2. Dra av skalet på halva bananen lägg ett snitt genom hela banen och snitta sen över kortsidan.
 
3. Häll ut tonfisken (med eller utan vatten, beror vad du gillar) i en skål och hacka den till småbitar. Lägg en klick majonnäs i skålen och rör runt tills fisken och majonnäsen blandat sig helt. Ät det direkt ur skålen eller lägg upp tonfisken på en macka.
 
Ett perfekt mellanmål eller en lätt och enekel middag til dig som kanske ätit en tung och sen lunch.

THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.
Posted by - Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Hej!Men vad kul! Trevligt att ni tycker om mina recept. Gör mig jätte glad! Tack, det gör jag gärna!

MVH
Lelix
Lelix

2013-09-18 | 13:52:43
Website: http://www.hittarecept.se

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: