Orange

CATEGORY | Daily
2013-03-08

Drömde att jag kunde sjunga och kom in på en jätte prestigefylld skola.. den drömmen gick snabbt över till en ny mer mardrömsliknande dröm som inte sluta. Vakna sedan, avtrubbad och apatisk. Kul. Verkligen.

Har sådan morgon där jag egentligen bara vill ta frukosten i sängen sen sova bort hela dagen.. ååååh, bara tanken på det ger behag. Men jag har tusen grejer att fixa till min födelsedagsfest imorgon. Självklart. Jag tar en timme extra kvalitetstid med min nya bok och lite apelsiner istället!

För er som vill veta har min dunderkur funkat! Halsontet är borta och jag känner mig inte febrig längre! Result!

Jag vakna ju med täppt näsa och lite halsont igår, så i ren panik koka jag vatten, tog fram den stoooora burken honung och en hel citron. Varmt vatten, citron och honung är det bästa du kan dricka. Har du kamomilte? - släng i det med (kamomilte är dock urindrivande så du inte häller i dig för mycket innan sängdags!). Vattnet och honungen är lenande, känns som att du inte sväljer sandpapper för en gångs skull. Ät en apelsin med för extra c-vitamin!

Honungen innehåller antioxidanter, c-vitamin, antiseptiskt väteperoxid och mjölksyrabakterier. Antioxidanter är bra för huden samt immunförsvaret. C-vitamin boostar ämnesomsättningen. Väteperoxid aktiveras när den kommer i kontakt med vatten. Väteperoxid fungerar som ett kraftfullt desinfektionsmedel och dödar då eventuella bakterier som befinner sig i svalg och hals när det kommer i kontakt med saliv. Mjölksyrabakterierna kan bilda ämnen som är bakteriedödande. De bildar även ämnen som triggar vårt immunförsvar.

Citronen är rik på c-vitamin, stimulerar då ämnesomsättningen och är nyttigt för de små blodkärlen som tillför cellerna syre och andra näringsämnen.

Drick varma drycker (inte för varma, då skadar du halsen), håll sedan halsen varm med en scarf eller halsduk. Ta inte tabletter om du inte måste. Din kropp försöker göra sig av med de dåliga bakterierna och gör det genom svett, urin, avföring, hosta och nysningar. Det är okej att svettas (du luktar inte om du är ren), Snyt tills du inte kan mer, håll dig inte i onödan och desinfektera dina händer ofta. Duscha också lite varmare så det ångar ordentligt, du löser upp slem och gör det lättare att andas och snyta ut skiten.

Så nu har jag ännu en gång skrivit för mycket. För er som läser och behöver tipsen. Hoppas det funkar för er med. För er som inte orkar läsa, beats me. Your loss om ni är förkylda. Till er andra som bara läser för att läsa, ha en bra dag!

Lämna en kommentar om det hjälpte eller om ni bara har något annat att dela med er av!


THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: