EGGS

CATEGORY | Not hungry, but bored - therefor I shall eat
2013-12-16

De senaste veckorna har jag, som jag nämnt innan, varit i en konstig koma som jag sakta men säkert försöker ta mig ur. Vet inte om det går framåt eller bakåt.
 
Hur som helst tänkte jag dela med mig av en liten frukost special som jag lyxar till det med när jag tycker flingor och knäckebröd är tråkigt. Bacon och scrambled eggs med parmesan.
 
1 person - 1 portion
2-4 ägg (beroende på hur mycket du blir mätt på)
1 paket bacon
Salt & peppar
Parmesan
Smör
 
1. Sätt din ugn på 225ºc (jag använder en varmluftsugn) och låt den bli varm.
 
2. Rada upp baconen på en plåt med bakplåtspapper.
3. När ugnen är på, sätt in baconen och ställ klockan på 8 min. Kläck upp äggen i en smörad stekpanna. Använd en gaffel och rör runt äggen under tiden det steker på mellanvärme. När äggen är fast och inte flytande lägg det i en skål, salta, peppra och strö lite riven parmesan i.
 
4. När ugnen piper, ta ut baconen, lägg dem på hushållspapper och låt pappret suga upp det överflödiga fettet. Lägg baconen i skålen med äggen, krossa baconen och rör runt.
Passar som en lyxig frukost eller ett litet mellanmål minst två timmar innan träning.

THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: