Äggtoddy

CATEGORY | Daily
2013-12-25

God jul mina kära läsare, hade ni en fin julafton? Min var super. Jag drack massa glögg, åt hjort med sås och potats samt massa Ris à la Malta.
 
Just nu, sitter jag och planerar inköp på mellandagsrean för mina fina presentkort. De som tycker presentkort är opersonligt vet inte hur man lyxar till det!
 
Vad fick ni för fint i julklapp? Länka till er blogg eller lägg en kommentar om er favorit-julklapp i kommentarsfältet!
Här är mina julklappar.

Kitsound portable speaker.
Presentkort på Gant.
Super supreme Body Butter från SEPHORA.
Presentkort på IKEA.
La Nuit De L'Homme från Yves Saint Laurent.
Presentkort på Lexington.
Presentkort på Väla.
 
Pricken över i:et på denna julhelg är att jag äntligen fick göra min efterlängtade Äggtoddy, jag har varit en oskuld tills nu. Utan alkohol såklart, detta blev min frukost tillsammans med Brie, Parmesan och salta kex. Om moln hade smakat vit choklad hade de varit Äggtoddy-fluff. I FUCKING LOVE IT.
 
För er som undrar hur man gör Äggtoddy kommer här ett litet recept à la Lelix.
 
1 person - 1 mugg
1 äggula
½ dl mjölk
½ dl grädde
1 msk strösocker
½ msk vaniljsocker
Kanel
 
1. Vispa samman äggulan, strösockret och vaniljsockret så att det blir poröst.
2. När du känner att du vispat klart, koka upp mjölken och grädden. Vispa under hela uppvärmningsprocessen. När det småbubblar så häller du sakta upp mjölken i skålen med ägg och socker. Rör om samtidigt som du häller i.
Garnera med lite kanel för julkänslan och/eller spetsa med lite Absolut Vanilj om du känner för det. Sen är det bara att njuta!
 
God fortsättning och gott nytt år!

THEY SEE ME ROLLIN'. I ATE THEM.

Name or alias:
Remember me!

Email (will not be published):

Website:

Comment: